Kiedy europejscy dostawcy oprogramowania do webinarów wejdą na polski rynek?

Webinar, webcast, warsztat onlinePewnie nie szybko!

Rozmawiałam w tym tygodniu z przedstawicielkami Go To Meeting i Spreed (a tym rozwiązaniu więcej w kolejnym poście). Pierwsza z firm planuje zaatakowanie już w najbliższym czasie rynku niemieckiego, potem Francja, Hiszpania i ….. Polska nie znajduje się w bliższych planach. Druga z nich, w Polsce zupełnie nie znana, oferuje wersje językowe Angielski, Niemiecki, Portugalski, Hiszpański, Włoski, Francuski, Szwedzki, Japoński, Rosyjski, Czeski, Turecki. Na moje pytanie, czy planowana jest wersja polska, dostałam odpowiedź „Hmmm… musiałabym zapytać się w naszym dziale rozwoju”.

Szkoda, że Polska jest pomijana, bo istnieje moim zdaniem duża potrzeba popularyzacji nowoczesnych rozwiązań w obszarze szkoleń. Jedyny na naszym rynku projekt How to Webcast orgnizowany przez Obserwatorium Zarządzania miałby większy impakt, gdyby producenci oprogramowania także włączyli się w budowanie kultury zdalnej pracy i współpracy.

Dlatego firmy zachodnie nie interesują się naszym rynkiem?

Czy to jest tak, że firmy kierują się badaniami mówiącymi o minimalnym zastosowaniu e-learningu w Polsce (oczywiście w porównaniu do krajów Europy Zachodniej), czy o ilości firm, które korzystają z rozwiązań do telekonferencji (i ta liczba jest niewielka), czy może dostępne są badania mówiące o tym, że lubimy jeździć na szkolenia – mimo odległości a może nie ufamy nowym technologiom a może trenerzy nie szukają alternatywnych rozwiązań dla swoich klientów a może klienci nie lubią zmian (ci z korporacji i tak mają „po kokardkę” zmian przychodzących z centrali a ci z polskich firm – nie widzą korzyści z implementowania nowych metod działania).

Nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale widzę jak świat odjeżdza na fali Web 2.0, analizuję tematy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem poruszane są w artykułach firm doradczych McKinsey i BCG i widzę, że nie są to tematy, o których rozmawiają moi polscy klienci i koledzy / koleżanki trenerzy.

I tak sobie myślę, że droga do stosowania synchronicznych warsztatów online czy webinarów wiedzie przez wejście firm na ścieżkę innowacyjności. Gdy polskie firmy będą poszukiwały nowych metod pracy, zarządzania, produkcji, itd, dopiero wtedy zaczną zwarać się w kierunku rozwiązań typu webinar, czy warsztat online.

Jestem ciekawa waszych opinii, zapraszam do komentowania tego postu 🙂

Reklamy

4 thoughts on “Kiedy europejscy dostawcy oprogramowania do webinarów wejdą na polski rynek?

  1. A ja zadaje sobie pytanie: Polska – to wielki rynek, duzo mozliwosci – dlaczego sie te firmy boja wejsc do nas?
    Czyżby:
    – nie mieli strategii na Polske 😉
    – trzeba bedzie zrobic wpierw prace od podstaw – edukacje?
    Chyba tylko to przychodzi mi do glowy na poczatek – kto rozpocznie trudna droge edukowania polskiego klienta? Trzeba jednak pamietac, ze to jest spory kawalek tortu do zlapania w koncowym efekcie 😉

  2. Wbrew pozorom zrozumienie polskiego rynku nie jest prostą sprawą. Wiele koncernów sparzyło się na kampaniach, a po drugiej stronie są firmy polskie, które rozumieją wartości ważne dla klienta i mimo, że z mniejszym budżetem i na inną skalę o wiele skuteczniej docierają do klienta.
    Po drugie niestety – doświadczenie – nie rozumiemy możliwości jakie dają nowoczesne narzędzia i portale Web 2.o rodzimemu biznesowi…
    Zapraszam do dyskusji także na swoim blogu.
    Pozdrawiam!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s