Jakie tematy nadają się do prezentacji poprzez webinary &co?

Obiecałam, że po webinarze Martina Schulz’a napiszę o czym było, czyli w jakich branżach i w jakim celu stosowane są webinary w Niemczech.

A więc gdzie….

Na przykład w medycynie. Ponieważ wiedzy medycznej przybywa, lekarze muszą się kształcić nieprzerwanie. Jedno z laboratoriów analitycznych oferuje tej grupie docelowej webinaria dotyczące badań laboratoryjnych. Co ciekawe w Niemczech ta forma nauki jest uznawana jako pełnowartościowe szkolenie i godziny spędzone na webinarach wliczają się do obowiązkowych godzin szkoleń, jakie lekarz musi odbyć.

Popluarne są także webinary producentów różnej maści produktów, którzy w ten sposób realizują szkolenia dla swoich dystrybutorów. Jednym z przykładów jest Akademia SEB, gdzie dystrybutorzy pozyskują wiedzę o nowych produktach marek Krups, Rowenta, Tefal.

Duże wrażenie zrobiły na mnie jednak relacje na temat web-kongresów. Widać, że ten obszar się rozwija. Nikogo nie zdziwi, że takie wirtualne spotkania organizowane są w branży IT (przykład to czerwcowy kongres Citrix Technology Alliance 2010), a także w branży marketingu online.

Na ten ostatni temat firma MS Consult zorganizowała w Niemczech w 2009 roku dwie konferencje. Ciekawe są liczy dotyczące uczestników –  2.144 osoby wpisały się na listę mailingową dotyczącą pierwszej z nich, z tego 1.270 zgłosiły się na kongres a w rzeczywistości 666 uczestników wzięło w nim udział. Na drugi, odbywający się kilka miesięcy później – 4.392 zapisały się na listę mailingową. Udział wzięły 1.171 osoby. W każdej z prelekcji wzięło udział między 250 a 300 osób.

Także branża HR zainteresowała się tym narzędziem. We wrześniu odbywa się kongres HR meets Social Media. Co ważne jest to kongres płatny i kosztuje 55/89 Euro w zależności od terminu zgłoszenia.

To tyle wrażeń z webinaru. Od siebie dodam, że także amerykańska „marka” znana w branży szkoleń – Kirkpatrick (stworzył model oceny efektywności szkoleń) – organizuje kursy certyfikacyjne w formie warsztatów online. Kursy dotyczą oczywiście stosowania modelu oceny efektywności szkoleń.

W październiku odbywa się w USA niezmiernie ciekawa konferencja dotycząca zastosowania Facebooka do działań marketingowych. Warto zajrzeć na stronę z zaproszeniem. Jak widać pomyślano o narzędziach dla uczestnika do komunikacji z prelegentami (bezpłatny numer, pod który dzwoniąc, będzie można zadać pytanie na „antenie radiowej”, forum, na którym będzie można zadawać pytania) oraz narzędziach do networkingu (dedykowana grupa na LinkedIn, chat roomy na bazie Twittera ). Oczywiście dostępność nagrań z wystąpień będzie zapewniona.

Doświadczenie pokazuje, że webinary i wirtualne konferencje świetnie uzupełniają i wspierają odbywające się w realu spotkania i wydarzenia. Dzięki ich wykorzystaniu oszczędzane są nie tylko koszty organizacji i podróży ale i można pozyskać nowych a także budować lojalność aktualnych klientów.

Reklamy

One thought on “Jakie tematy nadają się do prezentacji poprzez webinary &co?

  1. Pingback: Dwa różne sklepy z webinarami, dwa różne modele biznesowe | Webinar, webcast, e-learning

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s