E-learning marketing, czyli gdzie lokować działania promocyjne. Część 3 i ostatnia raportu nt. rynku niemieckiego.

e-learning, rynek niemiecki szkoleń, szkolenia w NiemczechMarketing e-learningu, to kolejny ciekawy temat, który odkryłam w raportcie MMB-Trendmonitor II/2010 (opublikowany 08.2010).

Na jakich imprezach branżowych w Niemczech warto bywać jak dostawca rozwiązań e-learningowych? Gdzie bywa moja grupa docelowa? To pytania, na które odpowiada ta część raportu.

„Jakie twoim zdaniem typy imprez są najlepsze, aby reklamować rozwiązania e-learningowe?” – ponownie zapytano 65 ekspertów od e-learningu z krajów niemieckojęzycznych.

87% ekspertów twierdzi, że obecność na imprezie będącej połączeniem targów i kongresu jest optymalnym rozwiązaniem. 71% opowiedziało się za kongresami, 62% za targami a 54% za jednodniowymi targami. Co ciekawe formaty typu barcamp, open space i word cafe są postrzegane jako mało efektywne.

e-learning, szkolenia, targi e-learningowe, kongresy e-learningowe

„Które z imprez branżowych – targów i kongresów” są najodpowiedniejsze dla branży e-learningowej?”

Uderzający w tym zestawieniu jest brak zgodności wśród ekspertów. Na pierwszym miejscu są targi Learntec, odbywające się w Karsruhe – 64% ekspertów jest za, ale aż 30% uważa, że te targi mają słaby potencjał.

Kolejne targi to Zukunft Personal w Kolonii  i tu znów duża niejednomyślość – 59% – na tak, 28% na nie.

Online Educa to 3. miejsce. Ta berlińska impreza, znana dobrze w Polsce, budzi wiele emocji wśród ekspertów, bo aż 47% uważa, że to targi z potencjałem dla firm i gości zainteresoancyh e-learningiem a 36% uważa, że tak nie jest.

Kolejne miejsca to didacta w Hannoverze i CeBIT (także Hannover) oraz inne, nie nazwane imprezy.

e-learning, szkolenia targi e-learningowe, kongres e-learningowy

Wiem, że wielu z was było albo będzie gościem Online Educa.  Czy pozostałe imprezy z tej listy także przez was odwiedzane? Podzielcie się swoim doświadczeniem. Zapraszam do komentowania tego postu.

E-learning – dla kogo? Trendy na rynku e-szkoleń w Niemczech, cz. 2

W Niemczech social learning nadal w natarciu. Poznaj trendy na rynku szkoleń do 2013 roku. Cz. 1

Rozkwit e-learningu w TOP 500 niemieckich przedsiębiorstwach

Web 2.0 jako narzędzie nauki i zarządzania wiedzą w MSP

Szkolenia online w oczach niemieckich użytkowników

Źródło: MMB-Trendmonitor II/2010 MMB Learning Delphi 2010, Vernetzung ist angesagt – Social Learning weiterhin auf dem Vormarsch, Weiterbildung und Digitales Lernen heute und in drei Jahren.

Reklamy

One thought on “E-learning marketing, czyli gdzie lokować działania promocyjne. Część 3 i ostatnia raportu nt. rynku niemieckiego.

  1. Pingback: E-learning w 2014, czyli wyniki badania z rynku niemieckiego | Webinar, webcast, e-learning

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s