Jaki program do webinarów? Dziś webinary szkoleniowe.

jaki program do webinaru, programy do webinarów, programy do webcastów, jaki program do webcastu, soft do webinarówWebinary szkoleniowe i warsztaty online dzielą się na wewnętrzne, prowadzone przez trenerów wewnętrznych (mogą być to także szefowie produktów, doradcy techniczni, firmowi pracownicy i inni specjaliści) dla pracowników firmy oraz zewnętrzne – komercyjne szkolenia otwarte (ostatnio na naszym rynku pojawiły się oferty szkoleń dotyczących np. przepisów BHP czy też księgowości).

Przy wyborze oprogramowania warto pamiętać o pytaniach, które umieściłam w poprzednim poście. Na co jednak jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze softu do użytku firmowego?

  • Sprawdź, czy rozwiązania zastosowanie w oprogramowaniu są akceptowalne z punktu widzenia działu IT twojej firmy. Część programów jest oparta na flashu. Z doświadczeń z rynku niemieckiego wiem, że część firm blokuje pracownikom dostęp do aplikacji flashowych. Jeśli tak jest w Twojej firmie, to program do webinarów nie zadziała.
    Generalnie dobrze mieć „Tak” od pracowników IT na korzystanie z wybranego programu do webinarów, gdy to pewnie oni będą się troszczyli o support i odbierali telefony od uczestników, którym coś nie działa.
  • Wygodnym rozwiązaniem są takie aplikacje, które w celu wygenerowania zaproszeń, mogą się połączyć z Twoją książką adresową na firmowym komputerze. Sprawdź, czy ta opcja działa w połączeniu z programem pocztowym, na którym działa twoja firma.
  • Czy jest to akceptowalne, aby nagrania z webinarów były hostowane na serwerach dostawcy programu. W zależności od tego jakie szkolenia będą prowadzone za pomocą webinarów i warsztatów online i jaki poziom bezpieczeństwa informacji  musi być zachowany w firmie, hostowanie nagrań u zewnętrznych dostawców może budzić wątpliwości. Część z programów tworzy pliki z nagraniami na komputerze osoby prowadzącej webinar.

Komercyjne webinary i warsztaty online, czyli szkolenia zewnętrzne – o czym warto pamiętać? Na pewno o wszystkich wcześniej wymienionych aspektach oraz o tym ….

  • Czy Twoi uczestnicy będą cię słyszeć? To pytanie dotyczy także webinarów marketingowych, ale w poprzednim poście nie pisałam o tym, więc teraz nadrabiam. Pomieszkując u rodziców po operacji kolana nie byłam w stanie nawet u kulach wejść na schody i spędziłam 5 tygodni w pokoju na parterze naszego domu. Korzystałam z mobilego internetu, który osiągał zawrotne prędkości, typu download 100 kb/s (na górze ten sam internet działa już poprawnie choć niestabilnie – raz EDGE na jedną „kreskę” a raz HSDPA). W tym czasie uczestniczyłam w kilku webinarach organizowanych na różnych programach. Były takie, których się w ogóle nie dało otworzyć (ILink), takie które dały się otworzyć, ale nie było słychać (Spreed), oraz takie, które działały bez zarzutu (Go to Meeting, Microsoft Live Meeting). Innych programów w tym czasie akurat nie używałam. Myślę, że nie jestem jedyną osobą w Polsce, która ma takie problemy i warto jednak testować aplikacje, pod kątem jakości transmisji na słabych łączach.
  • Czy Twoi uczestnicy otworzą program do webinarów? Gdy kierujesz ofertę swoich webinarów do klientów biznesowych, musisz pamiętać, że niektóre programy uruchamiają się dopiero po zainstalowaniu na komputerze użytkownika małego pliku z rozszerzeniem .exe. Część firm blokuje pracownikom możliwość samodzielnej instalacji takich plików na służbowych komputerach. Jeśli Twój program właśnie tak działa, to informuj w zaproszeniu o tym fakcie, tak aby uczestnik zdążył przed webinarem porozumieć się z działem IT i ustalił co zrobić, aby mógł wziąć udział w webinarze.

W kolejnych tygodniach, jak już wcześniej zapowiadałam, będę prezentować wyniki moich testów kilku programów: Dim Dim Pro 6.0, Webex Meeting, Spreed 5.6, Adobe Connect Pro, Go To Webinar oraz program niespodzianka 🙂

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s