Odpowiedzi na pytania uczestników webinarów, które prowadziłam 24.11.2010

Program do webinarów, program do webcastówW poniższym poście znajdują się odpowiedzi na pytania zadanie w czasie webinaru:

  1. Czy uważa Pani, że jest szansa na wykorzystanie webinarów w praktyce akademickiej?
  2. Czy jest możliwość pracy wielu osób nad jednym plikiem w czasie rzeczywistym? Np. na plikach do CADa? Czy może być problem z takim połączeniem?
  3. Jakie są ceny spreed?
  4. Kiedy będzie wersja polska spreed?
  5. Co oznaczały cyferki przy nazwisku?
  6. Jak długo pozostaną pliki z nagraniami na serwerze?
  7. Jaka jest maksymalna wielkość plików do prezentacji w czasie spotkania online i webinaru?

1. Czy uważa Pani, że jest szansa na wykorzystanie webinarów w praktyce akademickiej?

Z pewnością ta forma nauczenia nie zagościła jeszcze na dobre na uczelniach. Tak obiecałam zapytałam się Rainera Hertlepa, z Telerat GmbH (m.in. dystrybutor programu Perception do profesjonalnych e-testów i e-egzaminów często stosowanego w zachodnioeuropejskich szkołach wyższych) o jego opinię na ten temat. Jak powiedział webinary nie są raczej stosowane na uczelniach. Raczej stosowane są transmisje na żywo z wykładów, choć te rozwiązania także nie są jeszcze bardzo powszechne.

Znalazłam dziś ciekawy link do artykułu na temat nauczania online na uczelni na Haiti do katastrofie, jaka miała tam miejsce kilka miesięcy temu. Może to, jak tam zastosowano nauczanie online, będzie pewną inspiracją dla osób zainteresowanych tą formą nauki.

2. Czy jest możliwość pracy wielu osób nad jednym plikiem w czasie rzeczywistym? Np. na plikach do CADa? Czy może być problem z takim połączeniem?

Rozmawiałam wczoraj z Tiną Buhr ze Spreed na ten temat. Praca w czasie rzeczywistym możliwa jest na jednym pliku przez dwie osoby. Może być to oczywiście plik Auto Cad. Do tego celu należy użyć fukcję „Remote Control”.

Jeśli więcej osób ma uczestniczyć w pracy nad plikiem, to raczej warto skorzystać z funkcji dzielenia ekranu, tak że jedna osoba będzie wprowadzała zmiany na pliku zgodnie z sugestiami pozostałych uczestników spotkania.

Po zakończeniu spotkania osoba, która pracowała na pliku, może udostępnić innym plik przez funkcję dzielenia pliku („File sharing”).

W wersji darmowej (do 3 osób) można podzielić się plikiem (plikami ) o max. objętości 5 MB. W wersjach płatnych pliki (plik) mogą mieć max. objętość 200 MB.

Przy pracy na plikach za pomocą oby funkcji, tj. dzielenia ekranu i dzielenia aplikacji (Remote control) należy zawsze sprawdzić czy łącze internetowe ma wystarczającą wydajność. Przy dużych plikach, np. graficznych, może dojść do zbyt dużego spowolnienia w transferze danych. Dlatego w takich wypadkach warto rozważyć a) wyłączenie kamerek, b) korzystanie z przekazu głosu za pomocą telekonferencji a nie VOIP.

3. Jakie są ceny spreed?

Rozwiązanie Channel (głos transmitowany tylko przez VOIP, bez nagrywania, które można dokupić dodatkowo)

Dla 20 osób – ok. 429 zł + VAT / rok

Dla 50 osób – ok. 863,02 zł + VAT / rok

Dla 100 osób – ok. 1296 zł + VAT / rok

Nagrywanie można dokupić za 199 euro na rok. Większe pakiety na zapytanie.

Rozwiązanie Channel Pro (możliwość transmisji głosu przez VOIP oraz przez telekonferencję, nagrywanie jest w pakiecie)

Dla 5 osób – ok. 212 zł + VAT / miesiąc

Dla 5 osób – ok. 863 zł + VAT / rok

Dla 10 osób – ok. 2 164 zł + VAT / rok

Dla 20 osób – ok. 689 zł + VAT / miesiąc

Dla 20 osób – ok. 4 315 zł + VAT / rok

Dla 50 osób – ok. 1 296 zł + VAT / miesiąc

Większe pakiety oraz roczne np. dla 50 osób na zapytanie. Skontaktuj się ze mną.

Rozwiązanie Webinar (jednodniowy dostęp – max. 10 godzin, z nagrywaniem i możliwością telekonferencji)

Dla 10 osób – ok. 86 zł + VAT /10 godzin

Dla 25 osób – ok. 299 zł + VAT / 10 godzin

Większe pakiety na zapytanie. Skontaktuj się ze mną. 

4. Kiedy będzie wersja polska spreed?

Wersja polska jest w przygotowaniu. Jak pisałam, widziałam i testowałam polską wersję. Teraz trwa wprowadzanie poprawek w tekstach. Dam znać na blogu, gdy ta wersja się pojawi.

5. Co oznaczały cyferki przy nazwisku?

Cyferki oznaczały liczbę ponownych zalogowań. Ci z państwa, którzy wcześniej się zalogowali i wylogowali lub „wypadli” z konferencji i ponownie się zalogowali mieli (1), czyli jedno ponowne zalogowanie się. Ja miałam (3), bo się wcześniej logowałam do naszego webinaru przygotowując go.

6. Jak długo pozostaną pliki z nagraniami na serwerze?

Pliki po ich zarchiwizowaniu pozostaną na serwerze tak długo, dopóki nie zostaną skasowane przez właściciela spotkania.

7. Jaka jest maksymalna wielkość plików do prezentacji w czasie spotkania online i webinaru?

15 MB – w wersji darmowej i 200 MB w każdej wersji płatnej. Dodatkowo jest możliwość umieszczania  plików dla uczestników – File sharing, o którym pisałam wyżej – w wersji darmowej max. 5 MB, w wersjach płatnych 200 MB.

Chętnie odpowiem na kolejne pytania. Zapraszam do skorzystania z funkcji komentowania tego postu.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s