Cz. 2 – Spreed 5.6 – testy programu do webinarów i spotkań online

4. Kończenie spotkania

Spreed, jaki program do webinarów? jaki program do webcastów?Spotkanie kończy się za pomocą przycisku „End Meeting”. Program prosi o potwierdzenie, czy na pewno chcemy zakończyć spotkanie.

Po zakończeniu spotkania organizator otrzymuje mail z listą uczestników (w treści maila i jako plik csv).

Spreed. Jaki program do webinarów? Jaki program do webcastów?

W archiwum dostępnym z panelu administracyjnego znajduje się lista uczestników zamkniętych spotkań oraz nagrania z webinaru, jeśli oczywiście były robione. Uczestnicy mają do nich dostęp przez link wysyłany mailem. Oznacza to, że nagrania pozostają na serwerze spreed, nie można ich zapisać na dysku komputera. Usunięcia nagrań może dokonać osoba, która zakładała webinar / spotkanie.

Warto wspomnieć, że nagrywane jest wszystko co się dzieje na spotkaniu / webinarze (łączenie z czatem i zapiskami na tablicy interaktywnej). 

5. Jak było słychać?

Spreed dobrze transmituje głos, nie daje efektu opóźnienia, jaki opisywałam przy okazji DimDim 6.0 Pro.

W czasie webinaru, który prowadziłam 24.11, program „oznajmił”mi, że mam zbyt wolne łącze. Musiałam rozłączyć się i ponownie zalogować. Jednocześnie drugi komputer, który dla bezpieczeństwa i monitorowania prowadzonego webinaru był podłączony do internetu, nie miał takich problemów. Więc szybka decyzja wymiany kabla sieciowego (który trochę przytrzasnęłam zamykając drzwi od sali konferencyjnej, z której „nadawałam”) była trafna. I problemy się skończyły.

Spreed informuje uczestnika, gdy łącze jest za wolne i proponuje dostosowanie ilości transmitowanych elementów do szybkości łącza.

(Uzupełnienie z 31.03.2011 – w wersji 5.7 Spreed daje możliwość samodzielnego dostosowania jakości transmisji przez Spreed w stosunku do posiadanego łącza).

We wrześniu miałam do dyspozycji super słabe łącze (internet mobilny, edge „na jedną kreskę”, download ok. 80 kB/s) i próbowałam brać udział w różnych webinarach. W tych bojowych warunkach poradziły sobie tylko rozwiązania Citrix i Microsoft Live Meeting. Spreed transmitował tylko głos. ILink nie był w stanie się nawet połączyć z serwerem. Niestety innych rozwiązań nie miałam okazji przetestować jako uczestnik.

6. Plany cenowe i wersje spreed

Rozwiązanie Channel (głos transmitowany tylko przez VOIP, bez nagrywania, które można dokupić dodatkowo)

Dla 20 osób – ok. 429 zł + VAT / rok

Dla 50 osób – ok. 863,02 zł + VAT / rok

Dla 100 osób – ok. 1296 zł + VAT / rok

Nagrywanie można dokupić za 199 euro na rok. Większe pakiety na zapytanie.

Rozwiązanie Channel Pro (możliwość transmisji głosu przez VOIP oraz przez telekonferencję, nagrywanie jest w pakiecie)

Dla 5 osób – ok. 212 zł + VAT / miesiąc

Dla 5 osób – ok. 863 zł + VAT / rok

Dla 10 osób – ok. 2 164 zł + VAT / rok

Dla 20 osób – ok. 689 zł + VAT / miesiąc

Dla 20 osób – ok. 4 315 zł + VAT / rok

Dla 50 osób – ok. 1 296 zł + VAT / miesiąc

Większe pakiety oraz roczne np. dla 50 osób na zapytanie. Skontaktuj się ze mną.

Rozwiązanie Webinar (jednodniowy dostęp – max. 10 godzin, z nagrywaniem i możliwością telekonferencji)

Dla 10 osób – ok. 86 zł + VAT /10 godzin

Dla 25 osób – ok. 299 zł + VAT / 10 godzin

Większe pakiety na zapytanie. Skontaktuj się ze mną. 

7. Podsumowanie

Spreed  jest bardzo fajnym rozwiązaniem, które nadaje się zarówno do spotkań online (sama prowadziłam takie spotkanie dotyczące projektu strony www) jak i webinarów.

Ma funkcje rzadko spotykane u konkurencji: rysowanie map myśli, dzielenie aplikacji, możliwość umieszczania filmu na serwerze spreed, po to by go następnie zaprezentować uczestnikom. Cenię sobie także lobby, listę ikon stanu oraz funkcję umożliwiającą usunięcie uczestnika ze spotkania – choć mam nadzieję, że nie będę z niej musiała nigdy skorzystać.

Program ma bardzo przyjazny interface i jest łatwy w obsłudze. Wersja polska, gdy tylko się pojawi, będzie także mocnym atutem.

Istnieje wersja darmowa dla 3 osób, które można używać, dla celów komercyjnych.

Minusy spreed:

1. Roczne plany cenowe – to dla mnie największa przeszkoda. Co prawda rozwiązania Channel mają akceptowalną cenę, ale gdy chce się mieć nagrywanie i możliwość wdzwaniania się przez telefon (w tym skype) na spotkanie / webinar, ceny rosną (choć nie odbiegają od przeciętnych cen inny producentów).

2. Zapraszając uczestników poprzez internet i inne media trzeba się posiłkować programem, który pomoże w utworzeniu formularza zaproszenia oraz w zarządzaniu przypomnieniami i wysyłanymi mailami (np. z instrukcją logowania).

Przeczytaj także: Część pierwsza testu spreed.

A jeśli moja recenzja pomaga Ci w podjęciu decyzji zakupu programu Spreed, będzie mi miło, jeśli kupisz go przez mój link partnerski. Dzięki temu otrzymam prowizję od producenta a ty dasz mi znać, że cenisz moją pracę. Klikając z ten link przejdziesz do sklepu Spreed, w którym kupisz licencję.

Podobne posty:

Test programu Adobe Connect
Test programu ClickWebinar / ClickMeeting
Test programu Webex Meeting, Event, Training Center
Test programu GoToWebinar
Adobe Connect Now – Film z wirtualnego pokoju
Microsoft Lync – Oto mój screencast z Microsoft Lync
Talk Fusion – Oto test Talk Fusion 

19 thoughts on “Cz. 2 – Spreed 5.6 – testy programu do webinarów i spotkań online

  1. Pingback: ClickWebinar – przedpremierowy test polskiego programu | Webinar, webcast, e-learning

    • @Bartłomiej, czy chodzi Ci o dostosowanie interfejsu, tak aby był graficznie spójny z grafiką na firmowej www?
      Jeśli tak, to w poście jest taka grafika (tuż nad punktem nr 3) o tytule „Widok programu od strony prowadzącego. Ustawiony kolor ramki i przycisków”. Na jej podstawie wyjaśnię co można dopasować:
      a) ramkę – teraz je zielona. Możesz wybrać dowolny kolor
      b) tło – teraz jak się przypatrzysz to zobaczysz pod okienkami po lewej stronie moje zdjęcie. To może mieć zdjęcie lub dowolny kolor.
      c) Logo – zamiast ClickWebinar możesz wstawić swoje
      d) kolory przycisków – patrz na górny prawy róg. Ja ustawiłam kolor czerwony.
      Możesz także ustawiać kolor i wygląd poczekalni i strony pożegnalnej (kolory + zdjęcia). W wypadku strony poczekalni możesz ustawić swoją muzykę a w wypadku strony pożegnalnej dostosować ilość informacji do Twoich potrzeb.

    • @Bartłomiej generalnie Spreed ma mało grafiki, więc nie za bardzo jest tam co zmieniać (czytaj: szary kolor interfejsu nie jest agresywny i pasuje do wszystkiego). Można usunąć logo Spreed i umieścić tam logo firmowe. Ta funkcjonalność jest dostępna od produktu „spreed Channel“ „w górę”.
      Można także zmienić obrazki w poczekalni. NA przykład zamiast obecnych widoków z różnych miast na firmowe reklamy.
      Inne samodzielne zmiany nie są dostępne. Ale producent na życzenie jest w stanie je zrobić dla klienta. W tym celu należy się z nim skontaktować. Możesz to także zrobić przeze mnie.
      Czy odpowiedziałam Ci na Twoje pytanie?
      Pozdrawiam

      • Tak, z tego co piszesz można zmienić całkiem sporo.

        A czy to rozwiązanie posiada jakieś moduły do integracji z popularnymi CMS lub LMSa? Przykładowo, niektóre aplikacje mają specjalne bloki do Moodle.

      • @Bartłomiej, nie wiem i nie znalazłam takiej informacji w dokumentacji. Zapisałam jednak do producenta takie pytanie. Jeśli dostanę odpowiedź po poniedziałku (jutro na południu Niemiec też jest święto), to umieszczę ją na forum. Jeśli nie, to będziesz musiał chwilę poczekać, bo we wtorek mam operację kolana i znikam na jakiś czas.

      • @Bartłomiej, tak, taka integracja jest możliwa. Jeśli podasz nazwę platformy, o którą Ci chodzi, to zapytam, czy z tą właśnie można zintegrować Spreed.

    • @Bartłomiej, tak z Moodle można zintegrować Spreed. Jak to zrobić? Support techniczny proponuje takie rozwiązanie: w Spreed zakłada się kolejne spotkanie (konferencję – tak się to nazywa w języku Spreed), które ma takie cechy: publiczne oraz ustawione bez ograniczeń czasu zakończenia. Generuje się link do takiego spotkania i integruje z Moodle.
      Czy takie rozwiązanie spełnia Twoje oczekiwania?

  2. Pingback: Spreed 5.6 – testy programu do webinarów i spotkań online – cz. 1 | Webinar, webcast, e-learning

  3. Pingback: GoToWebinar – czy to rzeczywiście Mercedes wśród programów do webinarów? | Webinar, webcast, e-learning

  4. Pingback: Cisco Webex – test pakietu programów do webinarów, szkoleń i spotkań online, cz. 1 | Webinar, webcast, e-learning

  5. Pingback: ClickWebinar i ClickMeeting nowy, pełny opis możliwości programu | Webinar, webcast, e-learning

  6. Pingback: Adobe Connect 8 – mój test kolejnego programu do webinariów (cz.1) | Webinar, webcast, e-learning

  7. Pingback: Test działania Talk Fusion | Webinar, webcast, e-learning

  8. Pingback: Zipcast, czyli SlideShare dodaje program do webinarów | Webinar, webcast, e-learning

  9. Pingback: Adobe Connect 8 – cz. 2 mojej recenzji | Webinar, webcast, e-learning

Skomentuj

