Plany na Nowy Rok


Autorka bloga Webinar, Webcast, E-learningBlog „Webinar, webcast, e-learning” powstał
w czerwcu 2010 roku. Z myślą stworzenia bloga nosiłam się już od dłuższego czasu, ale energię do działania wyzwoliło we mnie pewne wystąpienie na konferencji LOMBB w Berlinie (Lokales Online Marketing Berlin Brandenburg). Jak do tego doszło, dlaczego piszę
na platformie wordpress.com, jakie posty cieszyły się największym zainteresowaniem, jakie mam plany
na 2011 rok a wreszcie co powinnam Twoim zdaniem zmienić. O tym – w tym poście.

A więc teraz historia, o której wspomniałam na początku. Jak zaczęłam pisać blog.
W czasie jednego z wystąpień na rzeczonej konferencji pewien prelegent powiedział,
że największym problemem niemieckich firm w zakresie obecności w mediach społecznościowych jest to, że tworzone są grupy robocze, odbywają się niezliczone spotkania, robione są miliony planów (które za moment i tak przestaną być aktualne,
bo świat mediów społecznościowych jest bardzo dynamiczny) i … nic się nie dzieje. A tu trzeba po prostu zacząć. Skromnie. W ten sposób zbiera się niezmierne cenne doświadczenia.

Potem w drodze z konferencji rozmawiałam z pewnym doradcą w obszarze social media
na temat blogów i poradził zacząć od wordpress.com. Po przyjściu do domu siadłam do komputera i założyłam dwa blogi na tej właśnie platformie. Pierwszy dotyczył marketingu a drugi e-learningu. Już po kilku tygodniach zobaczyłam, że nie mam czasu na dwa blogi. Tak więc pierwszy został blogiem testowym, gdzie próbuje różne rozwiązania techniczne a drugi rozwijam i właśnie go czytacie. W międzyczasie punkt ciężkości przeniósł się w kierunku webinarów.

Czytelnicy bloga „Webinar, webcast, e-learning” szukali na nim informacji o mnie
i szkoleniach. Niestety ze względu na sierpniową operację kolana, rehabilitację
i świadomość, że zaraz po niej czeka mnie kolejna (odbędzie się 11.01.2011) nie pozwoliła
mi na rozbudowanie oferty szkoleniowej. Mam więc trochę poczucie straconej szansy, wiele osób zajrzało na podstrony bloga i pewnie się rozczarowało małą ilością informacji. Mam nadzieję, że w marcu skończy się moja epopeja kolanowa i że mając wszystkie więzadła będę mogła zacząć działać już na 100%.

Największym zainteresowaniem cieszyły się posty:

1. W Niemczech social learning nadal w natarciu. Poznaj trendy na rynku szkoleń do 2013 roku. Cz. 1 – choć tu mam pewne wątpliwości, czy ten post czytała tylko grupa docelowa. Bowiem wśród słów kluczowych, poprzez które znajdowano
go w cieci, były na przykład „social w Niemczech”. Wskazuje to moim zdaniem
na zainteresowanie zasadami przyznawania pomocy socjalnej w Niemczech
a nie e-learningiem.

2. Rozkwit e-learningu w TOP 500 niemieckich przedsiębiorstwach
w wypadku tego postu nie mam wątpliwości, że ktoś poszukiwał informacji o „socialu
w Niemczech”. Myślę, że ten post przeczytały rzeczywiście osoby zainteresowane
e-learningiem.

3 i 4. Dim Dim Pro – przetestowany program do webinarów i warsztatów onlineClickWebinar – przedpremierowy test polskiego programu – prawie identyczna grupa osób przeczytała te posty. Także post z recenzją programu Spreed cieszył się dużym zainteresowaniem. To powoduje, że w przyszłym roku będę kontynuowała tego typu posty. W tej chwili pracuję na recenzją program GoToWebinar, w kolejce czeka napisanie o Webex.

5. Webinar, warsztat online i 12 pytań jakie warto sobie zadać wybierając oprogramowanie – cieszy mnie, że ten post zdobył taką popularność bowiem pokazuje mi kierunek, w którym chce iść. Praktyczne zestawy wskazówek.

Co czeka Cię czytelniku w 2011 roku na moim blogu?

1. Na pewno zmienię design i jednak połączę blog z moją stroną www. A to też oznacza, że przejdę na platformę wordpress.org. Pozwoli mi to na umieszczanie większej ilości „gadżetów”, które mam nadzieję zainteresują czytelników (np. wtyczka pozwalająca na automatyzację publikacji postów z innych blogów, które polecam moim czytelnikom).

2. Zmiana ta spowoduje także, że będę mogła podłączyć statystyki Google Analytics
a dzięki temu będę mogła zacząć myślę o reklamach na blogu.

3. Chcę także zacząć współpracować z zewnętrznymi autorami. Na razie w obszarze webinarów. Szukam osób, które mogą pisać o emisji głosu a także wystąpieniach przed kamerą w czasie webinaru. Także osoby piszące o tematach na przykład łączy internetowych oraz marketingu są mile widziane.

Dziękuję wszystkim czytelnikom, którzy w 2010 roku czytali, komentowali
i polecali mój blog. Obiecuję, że będzie jeszcze lepiej i ciekawiej w 2011 roku.

Zachęcam także do komentowania tego postu. Czego wam zabrało, co można dodać, zmienić i usunąć. Piszcie! Czekam na każdy komentarz.









3 thoughts on “Plany na Nowy Rok

  1. Gratuluję pomysłu ! Trzymam kciuki i życzę dalszego owocnego rozwoju bloga oraz nowych e-inicjatyw w 2011 r. Pozdrawiam Marcin Kowalski

  2. Pingback: Present Online Now – program do hobbystycznych webinariów | Webinar, webcast, e-learning

Skomentuj

