1. Zanim zaczniesz
GoToWebinar działa na innej zasadzie, że prezentowane przeze mnie do tej pory programy. Tak więc zapomnij o tym co wiesz, to jak pracowałaś /-eś z programami do webinarów. … Udało się? No to możemy zaczynać. Sprawdź, dlaczego Citrix, producent programu uważa, że dostarcza najlepszy produkt do webinarów.
GoToWebinar to jeden z trzech programów z rodziny „virtual classroom” oferowanych przez firmę Citrix, która na swej stronie internetowej umieściła bardzo jasne porównanie tych trzech, na pierwszy rzut oka podobnych, softów.
GoToWebinar występuje w po angielsku. Instrukcja obsługi dostępna jest także w tym języku i mogłaby być trochę lepiej usystematyzowana.
Do testów firma udostępnia 30 dniową wersję testową. Przy wypełnianiu formularza rejestracyjnego program pyta o numer karty kredytowej. Jeśli przerwiesz rejestrację przed podaniem go, to za kilka godzin dostaniesz mailem widomość, że możesz jednak się zarejestrować bez podawania tej informacji. Tak przynajmniej było w moim wypadku.
Po rejestracji należy zainstalować go na swoim komputerze plik z programem. Pojawi się on na liście programów oraz utworzy ikonę (patrz grafika)
w dolnym pasku okna Windows Explorera (GoToWebinar działa także na Mac’ach, choć z pewnymi ograniczeniami dla prowadzącego).
2. Zakładanie webinaru
Po wejściu na wcześniej założone konto na stronie www.gotowebinar.com należy wybrać opcje z lewego menu „Schedule Webinar”. Ukaże sie formularz (patrz grafika), który należy wypełnić podając standardowe informacje dotyczące planowanego eventu.
Ciekawostki tego etapu:
1. Oprócz osoby zakładającej webinar,
ktoś inny może mieć rolę organizatora
oraz prezentera (Panelist). Możliwe jest jednoczesne prowadzenie webinaru przez sześciu prezenterów. Te role maja przypisane rożne uprawniania, dlatego warto dokładnie zapoznać sie z tą częścią instrukcji.
2. Można ustalić hasło dostępu do webinaru, co ułatwia organizacje płatnych imprez (hasło podajemy uczestnikowi po dokonaniu zapłaty za webinar).
W drugim kroku program zaprasza nas
do dostosowania zaproszenia, poczekalni
i skórki webinaru do naszych potrzeb graficznych. Tu niestety trzeba zwracać uwagę na maksymalne wielkości plików – logo może mieć maksymalnie 400 x 200 pikseli i 100 kb, zdjęcie do szablonu html 100×200 pikseli i także 100 kb, a zdjęcie trenera 100 x 100 pikseli i także 100 kB. Robiąc wszelkie zmiany w wyglądzie wirtualnego pokoju zawsze możemy podejrzeć będzie on wyglądał.
W trzecim kroku tworzony jest formularz zapisów na webinar. I to jest jedna z przewag GoToWebinar – nie trzeba sie posiłkować programami do e-mail marketingu zapraszając gości spoza własnej bazy danych (np. przez internet).
Tworząc formularz zapisów można skorzystać ze zdefiniowanych pól ale i tworzyć własne. Można także zadecydować, czy potwierdzenie uczestnictwa w webinarze otrzyma od razu każdy czy dopiero po zatwierdzeniu uczestnika przez organizatora. Ta ostatnia opcja jest przydatna przy płatnych webianrach – organizator potwierdza uczestnictwo, po wpłynięciu opłaty.
GoToWebinar oferuje także możliwość zaprojektowania korespondencji z uczestnikami webinarów. I tu jego możliwości także przewyższają część programów. Wadą jest to, iż nie wszystkie teksty można przetłumaczyć na polski. Ale po kolei …
W GoToWebinar można nie tylko utworzyć zaproszenie, ale i przypomnienie
o nadchodzącym wydarzeniu, ustawić częstotliwość jego wysyłki oraz maile wysyłane po webinarze –inne do tych, którzy byli obecni oraz inne do tych, którzy zapisali się, lecz nie przybyli na spotkanie.
W wypadku dwóch pierwszych typów korespondencji trzeba się niestety liczyć
z umieszczonym na stałe tekście w języku angielskim (patrz grafika). Można jedynie dodatkowo stworzyć własny tekst liczący maksymalnie 2048 znaków. Tytuł każdego z maili można napisać w języku polskim.
Zaproszenie można tworzyć jako zwykły tekst oraz html – w tym wypadku jest pięć szablonów do wyboru. Choć trzeba przyznać, że nie są one jakoś specjalnie graficznie nadzwyczajne.
Po utworzeniu webinaru program prosi
o przesłanie sobie samemu (na mail podany przy rejestracji) wzorca zaproszenia, aby
z własnej skrzynki mailowej wysłać je do gości.
A goście, których chcemy zaprosić przez internet, będą mogli kliknąć w link do wcześniej stworzonego formularza, który umieszczamy w wcześniej zaplanowanych miejscach (np. na stronie www lub Facebooku).
Tak założony webinar i jego parametry można zawsze zmieniać.
Teraz pozostaje tylko:
a) obserwowanie ile osób się zapisało
na nasze wydarzenie – patrz na grafice obok na pozycję „Registrants”,
b) trenowanie swojego wystąpienia,
co jest możliwe dzięki przyciskowi „Practise”.
Cd. w kolejnym wpisie.
Podobne posty:
Test programu Adobe Connect
Test programu Webex Meeting, Event, Training Center
Test programu Spreed cz. 1 oraz cz. 2
Adobe Connect Now – Film z wirtualnego pokoju
Microsoft Lync – Oto mój screencast z Microsoft Lync
Talk Fusion – Oto test Talk Fusion
Test programu Zipcast
Pingback: Tweets that mention GoToWebinar – czy to rzeczywiście Mercedes wśród programów do webinarów? | Webinar, webcast, e-learning -- Topsy.com
GO TO WEBINAR jest dobrą platformą. Z jednym mocnym zastrzeżeniem: odstrasza procedura instalacji programu na komputerze, co jest czasem barierą dla osób 50+. Miałem przypadki gdzie ludzie nie logowali się na webinar bo nie potrafili go zainstalować.
@Wojtek, to prawda, że za pierwszym razem, gdy ktoś korzysta z tego programu jako uczestnik, na jego kompie musi się zainstalować mały program. Myślę, że jeśli komuś bardzo zależy na GoToWebinar (bo na przykład właśnie jego webinary dotyczą prezentacji jakiegoś programu), to można załączyć do zaproszenia bardzo dokładną instrukcję instalacji. W sumie przecież tylko trzeba klikać OK.
Myślę, że dodatkową przeszkodą przy instalacji jest to, że wszystko co się dzieje na ekranie w czasie instalacji jest po angielsku. I to jest duża wada GTM. Wiem, że jest teraz wersja niemiecka i francuska ale GoToTraining.
Ja tam korzystam z pokoju konferencyjnego <a href="http://szczechp.twrpowersystem.com title= "twr power system" i powiem szczerze że to taki sam pokój jak gvo conference a na dodatek mam go za free, pus hosting i 10 autoresponderów, także zadowolony jestem bardzo.
Pozdrawiam
Ja tam kozystam z pokoju twrps i też jest ok, generalnie to ten sam pokój co gvo
Pozdrawiam
@Przemek, czy możesz objaśnić skrót twrps?
Pingback: GoToTraining | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: „The Virtual Presenter’s Handbook” świetna książka o prowadzeniu webinarów / webcastów | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: Webinar, webcast, transmisja online i wiele innych definicji wyjaśnionych | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: Nauka języków obcych online dzięki programom do webinarów | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: Reklama GoToMeeting | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: ClickWebinar – przedpremierowy test polskiego programu | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: Present Online Now – program do hobbystycznych webinariów | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: Gdzie umieszczać pliki z nagranymi webinarami? | Webinar, webcast, e-learning
Pingback: TeamViewer – kolejny program do spotkań na żywo | Webcomm - just communicate
Pingback: Programy do webinarów i spotkań online - nowy ranking 2014 I Webcomm