Czy jesteśmy w 2006 roku?

GoToMeetingDo napisania dzisiejszego postu zachęciła mnie reklama GoToMeeting, czyli programu wspierającego pracę w wirtualnych zespołach oraz spotkania online (siostrzany program to GoToWebinar, o którym pisałam na blogu).

Wyszukałam w YouTube kilka innych reklam dostawców programów do spotkań online: Webex, Microsoft Live Meeting i Citrix (producent GoToMeeting). Reklamy pochodzą z lat 2006 – 2011. Sami oceńcie co z tego wyszło i jaki przekaz niosą te reklamy.

Zanim zaproszę was do ich obejrzenia zdradzę wam moje małe marzeniechciałabym, abyśmy w Polsce wnet doszli do takiego punktu rozwoju, gdzie na moją propozycję „Spotkajmy się online, np. w Spreed lub ClickMeting” nie będę słyszała „Nieeeee…, Pani Marto to niech Pani do nas przyjedzie”. Teraz w najlepszym razie słyszę „To włączmy Skypa”. Problem zaczyna się, gdy trzeba pokazać jakąś prezentację większej liczbie osób. W Skypie ekran można współdzielić tylko w sumie 2 osobom (czyli Ja + mój rozmówca).

Motyw przewodni reklamy GoToMeeting z 2011 roku to: Inspiration, Say Hello to Collaboration. Gdziekolwiek jesteś, gdziekolwiek pracujesz, zawsze możesz spotkać się ze swoim zespołem współpracowników, aby wymienić opiniami, inspiracjami lub po prostu pracować nad projektem. Obejrzyjcie …

A teraz cofnijmy się do roku 2007 i zobaczmy czym grozi osobiste spotykanie się z klientami (musiałam się uśmiechnąć przy tej reklamie, bo w końcu mnie samochód też przejechał, gdy wracałam od klienta). Oto reklama Microsoft Live Meeting:

Przy tej reklamie można się mocno obśmiać, choć muszę powiedzieć, że samo życie w niej pokazano :))))

No to zobaczmy co się działo w reklamie w 2006 roku. Oto Webex i „The new RingyDingy” …

A teraz na poważnie i z małym smutkiem, że w Polsce nawet przy komputerach trudno się spotkać online. To reklama z 2009 roku. Webex na IPhone. Objerzyjcie ….

A na koniec z uśmiechem reklama paluszków Mikado, czyli co można robić na nudnych spotkaniach offlinowych.

4 thoughts on “Czy jesteśmy w 2006 roku?

  1. Dziękuję Marto za ten wpis. Technika mobilna rozwija się gwałtownie.
    Dopiero co poznałam webinary od kuchni a tu wizja kolejnego etapu nauki.

    Myślę, że Twoje marzenie niedługo się spełni. Młodzi ludzie jeszcze szybciej docenią tę formę kontaktów niż starsi, z którymi współpracuję. A im się to bardzo podoba i nawet z łatwością pokonują bariery językowe pojawiające się w korzystaniu z narzędzia z menu po angielsku.

    Na razie do kontaktów z moimi klientami wystarcza mi GoToMeeting. Przez telefon już mi się nie chce im udzielać konsultacji i wsparcia w użytkowaniu moich programów.
    Zaczynamy nawzajem szanować swój czas. Najbardziej podoba mi się nagrywanie spotkań i udostępnianie nagrań do korzystania z konsultacji już bez mojego udziału.
    Doceniam również tę formę we współpracy z moimi programistami. I uwielbiam się w ten sposób uczyć.

    W przyszłości technika mobilna? Kto to wie?

  2. @a propos marzenia:

    Widać, że wraz szybszymi łączami i komputerami, którymi ludzie dysponują w firmach spotkania online stają się coraz bardziej dostępne i popularne. Kto choć raz brał udział w spotkaniu biznesowym online wie, że kontakt bezpośredni jest ważny, ale czasami zbędny, jeśli możemy zyskać na czasie i oszczędzić pieniądze. Dalekie podróże służbowe, które nie muszą być opłacalną inwestycją można spokojnie zastąpić spotkaniem online.

    Także Pani i wszystkim czytelniom (i sobie!) życzę szybkiego spełnienia takich marzeń:)

Skomentuj

