Test działania Talk Fusion

Talk FusionTalk Fusion (TF) od 2010 jest oferowany na polskim rynku
(od 2007 r. w USA). O test poprosiła mnie Edyta Floras, która jest jednym z jego dystrybutorów. Zorganizowałyśmy więc webinar testowy – a oto wyniki.

1. Zanim zaczniesz

Talk Fusion to pakiet narzędzi wspierających działania biznesowe firm. 
A więc oprócz modułu do spotkań online i webinarów są tam także: video blog, miejsce na serwerze TF, gdzie można umieszczać swoje filmy i nagrania z webinarów, fusion wall (efektowna strona www, na której zamieszczasz swoje filmy z serwera TF), formularz zapisów (choć bardzo ograniczony do pól: imię i nazwisko + mail), video email i video autoresponder).

Ja w swojej recenzji zajmę się głównie pokojem wirtualnym. Należy jednak pamiętać, że TF trzeba rozpatrywać jako pakiet. Dlatego wspomnę też o wykorzystaniu innych narzędzi w aspekcie organizacji webinaru. 

TF jest dostępny w angielskiej wersji językowej. Strona TF zawiera głównie materiały reklamowe. Manual w pdfie lub filmy instruktażowe dostępne są dla dystrybutorów. Ci z kolei mogą je dalej udostępniać lub tworzyć własne w lokalnych językach, co z resztą się dzieje.

Pokój spotkań można dostosować do swoich potrzeb umieszczając własny banner
z logo lub innym przekazem widoczny w górnej części okna przeglądarki.

Uczestnicy nie muszą nic instalować na komputerach. Muszą mieć jedynie najnowszą wersję darmowego programu Adobe Flash Player.

Pakiet narzędzi TF można zakupić jako użytkownik, można również zostać dystrybutorem -TF działa w systemie marketingu wielopoziomowego MLM.  Ceny podaję na końcu postu.

2. Zapraszanie uczestników

Uczestników można zaprosić do pokoju otwartego (każdy może uczestniczyć w spotkaniu) lub zamkniętego (dla określonej grupy gości, np. dla tych którzy zapłacili za szkolenie).

Klasycznie są dwie możliwości zapraszania uczestników: wygenerowanie linku do wirtualnego pokoju, po to by na przykład umieścić go w internecie i wysyłka zaproszeń bezpośrednio z systemu.

Generując link najczęściej liczymy na pozyskanie gości na nasz webinar z internetu. Link można wkleić np. na swojej www albo wykorzystać narzędzia z pakietu TF: formularz zapisów i video autoresponder. Trzeba jednak zaznaczyć, że formularza nie można dostosowywać do swoich potrzeb (zmieniać ilości pól – do dyspozycji są tylko pola imię i mail) a video autoresponder, który pozwala na ustawienie wiadomości potwierdzającej uczestnictwo w webinarze oraz przypomnienia musi zawierać video, bo inaczej nie da się wiadomości wysłać.

Wysyłając zaproszenie bezpośrednio z systemu trzeba się pogodzić z tym, że tylko część predefiniowanego tekstu można zmienić na j. polski. Po angielsku system automatycznie doda m.in termin spotkania. Jak wygląda generowanie zaproszeń można zobaczyć na filmie Edyty:

3. Zaczynamy i prowadzimy webinar

Uczestnicy po zalogowaniu (dowolny login, który pojawi się na liście uczestników) wchodzą bezpośrednio do wirtualnego pokoju (nie ma poczekalni / lobby).

Prowadzący przed webinarem może samodzielnie „umeblować” swój wirtualny pokój dowolnie ustawiając okienka i wybierając te, które będą mu potrzebne.

Znakiem rozpoznawczym TF jest video, i to jak orzekł jeden z uczestników testu w dobrej jakości (mimo, że obie używałyśmy kamer wbudowanych w laptopy).

Dlatego prowadzącemu towarzyszy transmisja video. Może ją wyłączyć i uczestnicy usłyszą tylko głos. Ci z kolei, jeśli chcą coś powiedzieć, to muszą się liczyć z „przymusową” transmisją video. Jeśli jednak komputer uczestnika nie ma wbudowanej lub podłączonej kamery albo jest ona wyłączona, to transmitowany będzie tylko głos.

TF daje możliwość tylko jednej osobie uprawnienia prowadzącego. Można co prawda prowadzić spotkanie w dwójkę (tak jak ja poprowadziłam z Edytą), ale tylko
1 osoba może zmieniać slajdy, uruchamiać ankiety, zarządzać czatem. Nie można przekazywać sobie nawzajem tych uprawnień.

TF daje możliwość pokazania uczestnikom prezentacji, filmu, tablicy interaktywnej i własnego ekranu (funkcja dzielenia ekranu).

Talk Fusion - widok prowadzącego

Takie menu widzi prowadzący "meblując" wirtualny pokój

UWAGA, program nie „czyta” Power Pointa ani pdf’a. Pokazywane slajdy muszą mieć format graficzny (jpg, gif, png). Jeśli chcesz więc pokazać swoją prezentację, to musisz wcześniej wyeksportować ją do takiego pliku. Tak na prawdę robi się to z automatu przy zachowaniu pliku w Power Poincie. Trzeba tylko wiedzieć jak i sprawa jest prosta. „Slajdy” ustawiają się w panelu administracyjnym alfabetycznie. W czasie prezentacji nie ma do dyspozycji podglądu kolejnych slajdów.

Talk Fusion widok programu

Prezentację należy przekonwertować do postaci plików graficznych (1 slajd = 1 plik graficzny)

Film musi być załadowany na serwer TF. Może mieć formaty WMV, MPG, MPEG, AVI, MOV, QuickTime, MP4, 3gp. Po przesłaniu filmów na serwer TF automatycznie konwertuje je na pliki FLV.

Do dyspozycji jest także czat. Działa zarówno za zasadzie „wszyscy widzą wszystko”. Można go wyłączyć całkowicie i udostępnić uczestnikom narzędzie „Notatki”. Mogą w ten sposób, każdy dla siebie, zapisywać sobie pytania. Gdy zostanie włączony czat, można je jednym kliknięciem na niego przenieść. To praktycznie rozwiązanie.

Talk Fusion - pytania i odpowiedzi

Moduł Pytań i Odpowiedzi

Podobną funkcjonalność udostępnia moduł „Pytań i Odpowiedzi” (w czasie testu nie użyłyśmy). Uczestnik zadaje pytanie prowadzącemu, zaś ten decyduje:
– czy odpowiedź będą widzieli wszyscy czy tylko zadający pytanie,
– czy pytanie i odpowiedź znajdą się na chacie.

Dostępne są także ikony stanu, choć
w TF niestety nie w postaci ikon, lecz angielskich fraz. Szkoda, bo nie dla wszystkich z pewnością będzie to zrozumiałe. Jednocześnie ikony, które pokazują się przy imieniu i nazwisku uczestnika są czarno-białe i trudno zinterpretować (przynajmniej mi) co oznaczają.

Talk Fusion Ikony stanu 1

Angielskie napisy i brak ikon utrudniają korzystanie

Talk Fusion Ikony stanu

Dość nieczytelne ikony, którymi uczestnicy powinno komunikować np. Mam pytanie (po prawej stronie obrazka)

Można robić ankiety (pytania jedno- i wielokrotnego wyboru). Dostępna jest także funkcja udostępniania plików do ściągnięcia w czasie spotkania online.

Prowadzący może usunąć uczestnika ze spotkania.

W TF można nagrywać webianry i umieszczać na serwerze TF. Dostęp do nagrania mają wszyscy uczestnicy posiadający link do nagrania.

Jest także opcja dzielenia ekranu (nie testowałam). Edyta jednak uprzedza, że w tej chwili jest dość duże (ok. 10 sek) przesunięcie czasowe między tym co pokazuje prezenter a widzą uczestnicy. Pozostaje więc mieć nadzieję, że TF upora się z tym jak najszybciej.

4. Kończenie spotkania

Po zakończeniu spotkania prowadzący niestety nie dostaje raportu z listą obecnych na webinarze.

5. Jak było słychać?

Ja słyszałam Edytę dobrze. Choć w trakcie webinaru Edycie zawiesił się program (wg komentarza Edyty jest to spowodowane robionymi w tej chwili zmianami w wirtualnym pokoju, który został udostępniony w kwietniu tego roku), musiała wyjść z programu. Gdy weszła ponownie, to uczestnicy ją słyszeli – ja nie. Musiałam więc i ja się ponownie zalogować.

6. Plany cenowe i wersje 

Live Broadcating – wersja do webinarów. Bez ograniczenia ilości uczestników. Nieograniczony czas trwania spotkania, możliwość nagrywania.

Video Conferencing – wersja do spotkań online. 15 osób może się jednocześnie spotkać w trybie rozmowy audio i video. W pokoju może być więcej osób, ale mogą się komunikować przez czat.

W obu narzędziach dostępne są dokładnie te same funkcje.

Ceny: jednorazowo 250$ + 35$ miesięcznie. Kupuje się dostęp do całego pakietu!

Płatność jest kartą, wystawiana jest fvat (z USA).  

7. Podsumowanie

Talk Fusion warto rozważyć, jeśli będzie się korzystało z całego pakietu narzędzi
i gdy umiejętnie się je wplecie w swoje działania marketingowe. Dla tych, którzy korzystają z video w swoich działaniach biznesowych lub dopiero to planują, może być to ciekawe rozwiązanie.

Sam pokój nadaje się raczej do pracy grupowej, prowadzenia warsztatów dla małych grup czy na duże spotkania rekrutacyjne (promocyjne), gdzie nie ma konieczności prowadzenia spotkania przez kilka osób prowadzących.

Zalety:

– możliwość łatwego umieszczania nagrań webinarów na serwerze TF i budowania swojego video wall.

– możliwość zrobienia webinaru dla nieograniczonej ilości uczestników.

– unikalne narzędzie „Notatki” przydatne uczestnikom w czasie webinarów.

15 osób może się jednocześnie widzieć przez kamery video i słyszeć.

– każdy pokój ma swój niepowtarzalny adres, oznacza to, że posiadając jedną licencję w jednym czasie można prowadzić kilka spotkań (różne pokoje – różni prowadzący).

wparcie lokalnych dystrybutorów, którzy z pewnością lepiej niż firma USA zatroszczą się o wyjaśnianie problemów i edukację klientów.

Wady:

– brak możliwości nadawania uprawnień moderatora, prowadzącego itp., tak aby kilka osób panowało nad webinarem a nie jedna.

nie można rozbudować formularza zapisów.

– do webinaru otwartego (takiego, gdzie umieszczamy link w internecie i każdy może przybyć) brak logowania mailem utrudnia kontakt z uczestnikami po webinarze.

brak statystyk obecności utrudnia kontakt z uczestnikami po webinarze.

– Tylko angielska wersja językowa, co w połączeniu z brakiem ikon stanu (zamiast tego napisy) jest utrudnieniem dla uczestników i prowadzących.

Problemy z dzieleniem ekranu (choć z niecierpliwością czekam na sygnał od Edyty, że ta funkcja działa bez problemu)

Marta EichstaedtNa zakończenie chciałam podziękować Edycie poświęcony czas na przeprowadzenie tego testu i za świadome promowanie tego typu rozwiązań na rynku. A także za otwartość w mówieniu o zaletach ale i ograniczeniach programu. Myślę, że jeśli rozważacie test lub zakup TF, to warto z Edytą się skontaktować.

Podkreślam to, gdyż często programy lub produkty sprzedawane w systemie MLM są oferowane przez, dla mnie, dziwne osoby, sprzedające mydło i powidło, byle to był MLM.

Produkt taki jak TF wymaga wiedzy o metodyce nauczania i prowadzenia spotkań online. Tę Edyta posiada a pracując nad tym tekstem widzę, że jest świadoma zalet ale i ograniczeń TF, więc na pewno wam pomoże w podjęciu decyzji.

Edytę znajdziecie Państwo na stronie poświęconej Talk Fusion oraz na jej stronie jako trenera biznesu.

 

Podobne posty:

Test programu Adobe Connect
Test programu ClickWebinar / ClickMeeting
Test programu Webex Meeting, Event, Training Center
Test programu GoToWebinar
Test programu Spreed cz. 1 oraz cz. 2
Adobe Connect Now – Film z wirtualnego pokoju
Microsoft Lync – Oto mój screencast z Microsoft Lync
Talk Fusion – Oto test Talk Fusion 

Reklamy

17 thoughts on “Test działania Talk Fusion

  1. Nie sądzisz, że trochę drogo? 35$ to tak na szybko licząc prawie 100zł miesięcznie. Porównując do innych narzędzi to raczej słabo, zwłaszcza, że musisz zapłacić jeszcze 750 zł nie wiadomo za co?
    Jakoś mnie to nie przekonuje.

    • To ja może się wypowiem.
      Talk Fusion udostępnia pakiet narzędzi – pokój do wideokonferencji to tylko jedno z nich. Do dyspozycji masz dodatkowe narzędzia i usługi, które wzajem uzupełniają się. Przykład zastosowania – zapraszam do oglądnięcia filmu

      Za co płacisz?
      – masz miejsce na serwerze, do przechowywania filmów,
      – masz książkę, adresową do której możesz wpisać bazę potencjalnych klientów,
      – masz dostęp do autorespondera – możesz np cyklicznie co kilka dni wysyłać kolejne odcinki jakiegoś szkolenia,
      – masz swój indywidualny adres, gdzie możesz poprowadzić videoblog
      – masz możliwość wysyłania wideo-wiadomości

      I jeszcze kilka innych możliwości, które w bardzo ładny sposób potrafią wesprzeć promocję w internecie. Pod warunkiem, że wiesz jak wykorzystać dane narzędzia.

      Czy drogo czy tanio – to pojęcie względne. Jest to narzędzie dla osób, które są w stanie zainwestować taką kwotę i zarobić na tym pieniądze.

    • 35 USD miesięcznie to normalna cena. Weź pod uwagę, że nie ma ograniczeń dot. ilości uczestników w wirtualnym pokoju. ClickMeeting kosztuje za pokój dla 25 osób 99 zł lub 74 zł (jak zapłacisz za rok z góry), dla 100 osób odpowiednio 199 zł i 149 zł. Oczywiście z jednej strony Click ma więcej funkcji dostępnych w czasie prowadzenia webinaru, ale z kolei nie ma nagrywania. Nawet jak będzie miał, to nie wiemy jak będzie zorganizowane przechowywanie plików video.

      GoToWebinar – dla 100 osób – kosztuje 100 usd. Teoretycznie jest porównywalny z TF (bo ma wbudowany cały moduł do wysyłki zaproszeń, budowania formularzy zapisów, zarządzania uczestnikami po webinarze), choć zdecydowanie GTW jest bardziej dojrzały i daje więcej informacji o uczestnikach, które można wykorzystać w działaniach marketingowych. Tu TF ma moim zdaniem dużo do nadrobienia, o czym w mojej recenzji piszę.

      Jeśli więc ktoś lubi / musi / chce w swojej pracy korzystać z video i chce mieć jednego dostawcę usług z tym związanych, to warto rozważyć TF.
      Opłata na „wjazd” jest demotywująca. Trzeba być na 100% przekonanym, że się będzie z TF korzystało, aby ją zapłacić. Ale zakładam, że po to są dystrybutorzy, aby było można sobie u nich potestować, nauczyć się jak wykorzystać TF i bez stresu kupić. Myślę, że kluczem do sprzedaży TF jest właśnie słowo „nauczyć się”. Nie każdy bowiem ma wiedzę i pomysł jak wykorzystać video w swojej firmie.

      • Jeśli chodzi o webinary, to bądźmy też realistami. Tak całkiem szczerze ile miałyście Drogie Panie webinarów na 100+ uczestników?
        Oprócz tego brak obsługi PDF-ów i PPT, to moim zdaniem nie drobna uwaga, ale WIELKA wada.

      • Masz rację +100 w PL, nie jest tak prosto osiągnąć 🙂 Powiedzmy jednak, że przy braku ograniczeń można sobie bez stresu robić reklamę swojego webinaru.

  2. @Edyta: Wybacz, ale nie przekonuje mnie ani jedno z wymienionych narzędzi. Jest to jakaś opcja, ale biorąc pod uwagę co dostajesz w zamian, to na tle konkurencji nie jest to wybitnie błyszczący produkt. Po prostu kolejny system, który obudowuje się bajerami, żeby być troszkę innym i znaleźć odbiorców.

    Podejrzewam, że znajdzie się grupa odbiorców, którym właśnie taka konfiguracja będzie odpowiadała i ok.

    BTW tekstem” Jest to narzędzie dla osób, które są w stanie zainwestować taką kwotę i zarobić na tym pieniądze.” rozbawiłaś mnie serdecznie.

    Pozdrawiam

    • @Piotrze, przekonywać nie zamierzam. Pokazuję możliwości.
      Mnie produkt przekonał, do tego stopnia, że rozpoczęłam współpracę z firmą. A nie jestem pierwszą lepszą osobą, której pokazano jakny gadżet – od prawie 4 lat prowadzę własną firmę, gdzie zajmujemy się promocją w intenecie i budową stron, jak również mam pewne doświadczenia, jeśli chodzi o nauczanie zdalne 🙂

      ps. cieszę się, że mój tekst Cię rozbawił, mam cichą nadzieję, że dobrym nastrojem zarazisz kolejene osoby 😉

  3. Pingback: Present Online Now – program do hobbystycznych webinariów | Webinar, webcast, e-learning

  4. Pingback: Cisco Webex – test pakietu programów do webinarów, szkoleń i spotkań online, cz. 1 | Webinar, webcast, e-learning

  5. Pingback: ClickWebinar i ClickMeeting nowy, pełny opis możliwości programu | Webinar, webcast, e-learning

  6. Pingback: Adobe Connect 8 – mój test kolejnego programu do webinariów (cz.1) | Webinar, webcast, e-learning

  7. Pingback: Zipcast, czyli SlideShare dodaje program do webinarów | Webinar, webcast, e-learning

  8. Pingback: GoToWebinar – czy to rzeczywiście Mercedes wśród programów do webinarów? | Webinar, webcast, e-learning

  9. Pingback: Adobe Connect 8 – cz. 2 mojej recenzji | Webinar, webcast, e-learning

  10. Pingback: ClickMeeting i ClickWebinar – recencja po roku pracy z programem | Webcomm - just communicate

  11. Odkopuję temat bo niedawno przeglądałem reklamówkę tego rozwiązania i szczerze mówiąc jakość prezentowanego tam video była marna nawet przy tym malutkim okienku. Nie domagam się HD ale odnoszę wrażenie że w innych systemach jest on zdecydowanie w wyższej jakości. @Marta możesz potwierdzić/zaprzeczyć?

    • Jeszcze rok temu jakość wideo była ogólnie taka sobie, Jednak teraz większość dostawców oferuje taki system, że albo można samemu wybrać jakość transmisji (ale do wyboru są także duże rozdzielczości) albo jakość się dostosowuje do łącza uczestnika (ale tu także dostępne są duże rozdzielczości).

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s