10 najpopularniejszych programów do webinarów – co znajdziesz w mediafun magazynie

Mediafun MagazynW 4 numerze mediafun magazynu (mfm) okazał się mój artykuł „Programy do webinarów. Top 10 firm, czyli spojrzenie zza wielkiej wody”. Oto jest skrót, na całość zapraszam do mfm na stronę 66.

Amerykański serwis www.business-software.com regularnie publikuje przeglądy różnego typu oprogramowania dla biznesu. W lutym tego roku ukazał się przegląd dziesięciu najlepszych rozwiązań do „web conferencing’u”.

W artykule znajdziesz inoformacje o programach:

1. Citrix

Citrix oferuje m.in. GoToWebinar i GoToMeeting, znane prawie wszystkim gościom anglojęzycznych webinarów. Z uwagi na dobrze skrojoną ofertę zarówno dla małych firm, jak i korporacji oraz posiadane funkcjonalności program ten jest niezmiernie popularny. Oferowany jest w Europie, choć polskiej wersji nie ma. Warto wspomnieć, że kilka miesięcy temu firma Citrix przejęła niemieckiego NetViewera, dość widocznego na naszym rynku. Więcej o GoToWebinar w mfm.

2. Ready Talk

ReadyTalk oferuje kombajn ReadyTalk Web Meeting 6, który pozwala prowadzić webinary, szkolenia i spotkania on-line. Prosty w stosowaniu i wyposażony w ponad standardowe narzędzia m.in. umożliwiające tworzenie podcastów z wcześniej przeprowadzonych webinarów, a także integrację narzędzi social media wspierających promocję webinarów. Więcej o Ready Talk w mfm.

3. Adobe

Adobe obecny jest na rynku webinarów dzięki Adobe Connect 8. Rozwiązanie to występuje w kilku wariantach i jest dostosowane do potrzeb zarówno małych firm, korporacji a także szkół i uczelni.

Dla polskich klientów dostępne są wersje licencyjne lub typu SaaS, ale w wersjach korporacyjnych lub dla jednostek edukacyjnych. Więcej o Adobe Connect w mfm.

4. Microsoft

Microsoft Live Meeting, który z pewnością część z was zna, został niedawno zastąpiony przez Microsoft Lync. Program jest częścią Office Professional Plus 2010
i Office 365 i wierzę, że się przyczyni do popularyzacji w Polsce pracy w wirtualnych zespołach, spotkań i warsztatów szkoleniowych prowadzonych online.

Microsoft Lync dostępny jest po polsku.

Ceny – uff… licencji jest wiele. Więcej o Lync w mfm

5. Cisco

Cisco pod marką Webex oferuje dwa programy, którymi warto się zainteresować. Pierwszy z nich to Webex Event Center. To aplikacja przeznaczona do organizacji
i prowadzenia webinarów o charakterze marketingowym. Przygotujesz w niej własny formularz zapisów na webinar, aplikacja pozwala na wysyłkę potwierdzeń uczestnictwa oraz przypomnień.

Innym rozwiązaniem jest Webex Meeting Center, czyli program do spotkań i warsztatów szkoleniowych on-line maksymalnie dla 25 osób. Producent oferuje 14 dniową wersję testową. Więcej o Webex w mfm

Inne programy, co wybrać i co polecam? Zapraszam do pobrania mfm.

Reklamy

8 thoughts on “10 najpopularniejszych programów do webinarów – co znajdziesz w mediafun magazynie

  1. Marto,
    a gdybyś miała polecić program do webinarów dla kogoś, kto rozpoczyna swoją przygodę ze szkoleniami w sieci? Jakieś naprawdę proste i niedrogie (darmowe :-)) narzędzie?

    • Witaj, nie polecam darmowych programów, bo jeśli coś jest za darmo, to producent chce od ciebie czegoś innego niż pieniądze (a mówi o tym drobnym drukiem). Nie ma bowiem niczego za darmo. Najczęściej zakładając konto w takich programach zgadzasz się na sprzedawanie Twoich danych na wolnym rynku lub na podobne historie.

      Poważni producenci stosują 2 modele pozwalające wytestować oprogramowanie – 14- lub 30-dniowy test za darmo lub ileś obób może się spotkać za darmo (+ jest np. ograniczenie dot. długości trwania spotkania do 1.5 godziny). W tej drugiej grupie jest Spreed (3 osoby za darmo się spotykają) i Adobe Connect Now (2 osoby za darmo).

      Proste + po polsku programy, które mogę polecić dla początkujących to Spreed (pokój 20 osobowy na rok kosztuje ok. 400 zł + VAT) + ClickMeeting (pokój 25 osobowy kosztuje 49 zł + VAT miesięcznie + 25% rabatu jak wykupisz licencje na rok).

      Myślę więc, że warto zapłacić za korzystanie z programu, niż udostępniać nie wiadomo komu i nie wiadomo w jakich celach swoje dane.

  2. Najlepszym wśród ww. programów wydaje się GoToWebinar firmy Citrix.
    Natomiast cechą, która jest wspólna dla wszystkich tych programów jest brak klienta na Linuksa. To jest spora część rynku, choć problem raczej nie dotyczy Polski.

    A czego Pani używa?

    • GoToWebinar jest typowym programem do webinarów o charakterze marketingowym (czyli cel: pozyskać potencjalnych klientów) i ma do tego celu dostosowany panel zarządzania zaproszeniami i uczestnikami. Jeśli ktoś dodatkowo dużo w czasie webinarów pracuje z dzieleniem ekranu (bo np. prezentuje jakieś oprogramowanie), to jest program dla niego.
      Niestety w GtM sypią się w ankietach polskie fonty (zgłosiłam to producentowi, ale nie wiem kiedy będzie to naprawione) a jak się płaci 99 USD za miesiąc używania GtW (pokój 100 osobowy), to chciałby się mieć sprawny program. Przynajmniej ja mam takie oczekiwania 🙂

      Drugim oprogramowaniem zoptymalizowanym pod kątem webinarów o charakterze marketingowym jest Webex Event. Na razie ten soft podoba i się bardziej.

      Czego ja używam: ClickWebinar, Spreed – głównie te dwa programy. Zaczynam też więcej pracować z Webex’em.

    • @Aleksander – gratuluję takiej dużej publiczności. Proponuję skontaktować się z producentem ClickMeeting – z tego co pamiętam, takie eventy można na nim organizować na specjalne życzenie klienta. Na stronie jest info o 1000 uczestników, ale 2000 też jest OK – z tego co pamiętam.

  3. Bardzo ciekawe zestawienie. Szukałem właśnie informacji dotyczących cen takich pokojów webinarowych. Niemniej mam pytanie, ClickMeeting oferuje swoje pokoje w rozliczeniu na miesiąc lub rocznie. Natomiast mnie by interesowała jakaś firma, która umożliwia wynajem na jakiś krótszy czas. Powiedzmy, że byłby to tydzień. Czy jest taka możliwość?

    Pozdrawiam

    • Dziękuję 🙂 Ale przede wszystkim zapraszam Cię na nowy (w sumie to już stary) blog tu http://www.webcomm.eu/baza-wiedzy/program-do-webinarow/
      Tego, na którym dziś byłeś, już nie aktualzuję.

      Odpowiadając na twoje pytanie – 10 dni – nie. Jeśli już, to jest u kilku producentów możliwość opłaty za 1 webinar (wtedy albo jest to opłąta ryczałtowa lub od ilości osób), ale te opłaty są na tyle wysokie, że się nie opłaca.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s