E-learning w 2014 w Niemczech (cz. 2) – micro learning, Moodle i ciągłość wiedzy

MMB_2011_grupy docelowe w e-learninguMoodle będzie częściej stosowane, małe porcje wiedzy górą

W dalszej części badania przeprowadzonego wiosną 2011 przez niemiecki Institut für Medien- und Kompetenzforschung (część 1 tu) uczestnicy zostali poproszeni o ocenę scenariuszy, które wpłyną na szkolenia zawodowe w firmach.
To wyjątkowo ciekawy fragment badania!

Okazuje się bowiem, iż większość ekspertów uważa, że

w przyszłości ważną rolę odegra Micro-Learninga więc wykorzystywanie małych modułów szkoleniowych pomocnych w rozwiązywaniu problemów w miejscu pracy.

Na drugim miejscu znalazł się Cloud Computing i Service as a Software,
a więc korzystanie z usług zewnętrznych rozwiązań IT w zakresie e-learningu.

Na trzecim miejscu znalazły się platformy open source. Eksperci uznali, że

w przedsiębiorstwach będą stosowane platformy Moodle
i Ilias, jako bezpłatne rozwiązania e-learnignowe.

Na kolejnych miejscach znalazły się takie kierunki rozwoju rynku szkoleń:

  • Co raz więcej treści szkoleniowych będzie tworzonych w firmach
    (zamiast przez zewnętrznych dostawców)
  • Zwiększy się zastosowanie PLE, czyli Personal Learning Environment
    (indywidualne środowisko kształcenia)
  • Niemcy wzmocnią swą pozycję eksportera wiedzy / szkoleń
  • Częściej będą stosowane platformy e-learnignowe „proporcjonalne”
    do wielkości firmy, np. Clix czy też Learncube.
Szefowie działów szkoleń muszą zapewnić ciągłość wiedzyEkspertów zapytano także o  wyzwania stojące przed osobami odpowiedzialnymi
za szkolenia w firmach. Okazuje się, że te najpilniejsze związane są z zachowaniem
w organizacji wiedzy starszych, doświadczonych pracowników
.

Na drugi miejscu (polski rynku przeczytaj to!) umieszczono potrzebę lepszej kontroli jakości szkoleń. Wprowadzenie lub ulepszenie systemów do oceny kompetencji i oceny, to 3. wyzwanie. Na kolejnych miejscach jako wyzwania pojawiły się m.in: efektywne szkolenia wdrażające do pracy nowych pracowników, poprawa kompetencji międzykulturowych.

Kto kupuje rozwiązania e-lerningowe?

Nadal na rynku niemieckim klientem dla firm oferujących rozwiązania e-learnigowe są duże firmy (powyżej 1000 pracowników). Na znaczeniu przybiera grupa małych
i średnich organizacji (pamiętajmy, że te średnie na rynku niemieckim zatrudniają do 1000 pracowników – w Polsce do 250). Na trzecim miejscu znajdują się organizacje państwowe.
MMB_2011_grupy docelowe w e-learningu
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s