Adobe Connect 8 – cz. 2 mojej recenzji

adobe-logoPierwsza część recenzji o Adobe Connect 8 na moim blogu.

4. Kończenie spotkania

Webinar kończy się przyciskiem „End Meeting”. Program pozwala na dodanie kilku słów komunikatu na własnej strony pożegnalnej (choć host nie ma tu możliwości ingerencji w design tej strony – przynajmniej w wersji w chmurze), która się ukaże uczestnikom po zakończeniu webinaru. Można także przekierować uczestników na wybraną przez nas stronę www.

Adobe_Connect_8_wiadomosc_pozegnalna

Statystyki dotyczące uczestnictwa w webinarze są oczywiście dostępne i są bardzo obszerne. To co moich klientów interesuje najbardziej, czyli lista obecnych na webinarze, kiedy uczestnicy weszli a kiedy wyszli z webinaru – te informacje są dostępne.

Adobe_Connect_8_raporty

5. Jak słychać przez Adobe Connect?

Byłam uczestniczką kilkudziesięciu webinarów organizowanych na Adobe Connect. Jakość dźwięku jest bardzo dobra. Czasem, przy bardzo słabym łączu, zdarzało mi się, że nie przewijały się slajdy. Wtedy należy wyjść z pokoju i wejść ponownie.

6. Inne wersje programu i plany cenowe

Adobe Connect to program wielu możliwości. Oprócz wersji w chmurze dostępne są licencje pozwalające na zainstalowanie tego programu na własnym serwerze klienta. Z uwagi na fakt, że Adobe Connect ma otwarte API istnieje nawet możliwość tworzenia własnych funkcjonalności.

Licencje (na wszystkie wersje) polscy klienci muszą kupić u partnera Adobe lub bezpośrednio u producenta. Najtańsza wersja licencji w chmurze obejmuje obligatoryjnie 5 hostów (czyli administratorów spotkań) i musi być wykupiona na 1 rok. Koszt 5 pokoi 100 osobowych to ok. 5 000 euro.

Okrojony Adobe Connect nazywa się Adobe Connect Now, o którym wnet też napiszę kilka słów.

7. Podsumowanie

Adobe Connect 8 jest rozwiązaniem dojrzałym i dopracowanym. Brak polskiej wersji językowej nie powinien przeszkadzać uczestnikom webinaru. A niektóre wersje licencyjne pozwalają na przetłumaczenie programu na język polski.

Adobe Connect można integrować np. z rozwiązaniami typu SAP z też Moodle. Więcej na tem temat można przeczytać na stronie producenta.

Z pewnością jest to rozwiązanie, z uwagi na cenę i sposób licencjonowania, skierowane do korporacji. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości na rynku polskim dostępna będzie jednak wersji w chmurze dla małych przedsiębiorstw. Adobe Connect Now jest bowiem zbyt okrojony, aby spełniał rolę wygodnego uniwersalnego programu do webinarów i spotkań online.

Plusy:

– Duże możliwości dostosowania wirtualnego pokoju do potrzeb prowadzącego i uczestników (okienka, czyli pods).

– Możliwość dzielenia wirtualnego pokoju na mniejsze (w trakcie spotkania), aby uczestnicy pracowali w  mniejszych grupach

– Nagrywanie wraz z narzędziem do podstawowej edycji nagrań

Świetne raportowanie wyników webinarów i e-szkoleń

– Dostępność wersji na różne urządzenia mobilne (iPhone, iPad, Android, BlackBerry)

– Dostępny tester łącza i komputera (na okoliczną współpracy z programem)

Brak konieczności instalowania pliku startowego na komputerze uczestnika i prowadzącego

Otwarte API

Minusy:

–  Brak narzędzia do tworzenia formularza zapisów

–  Trudna do odszukania opcja dzielenia aplikacji

–  Dzieląc ekran prelegent nie widzi, co uczestnicy piszą na czacie

–  Konieczność kupienia minimum 5 licencji na raz i to na okres roku

–  Brak polskich materiałów informacyjnych (nie piszę celowo o polskiej wersji językowej, bo naprawdę w wypadku Adobe Connect z podstawowym zasobem słów angielskich da się obsłużyć program)

Brak możliwości brandingu wirtualnego pokoju i poczekalni (przynajmniej w wersji podstawowej)

Inne podobne wpisy:

Test Webex Meeting, Training i Event Center
Test programu GoToWebinar
Test programu ClickWebinar
Test programu Spreed cz. 1 oraz cz. 2
Adobe Connect Now – Film z wirtualnego pokoju
Microsoft Lync – Oto mój screencast z Microsoft Lync
Talk Fusion –
 Oto test Talk Fusion 

Advertisements

3 thoughts on “Adobe Connect 8 – cz. 2 mojej recenzji

  1. Pingback: Adobe Connect 8 – mój test kolejnego programu do webinariów (cz.1) | Webinar, webcast, e-learning

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s