Wrażenia z targów Online Educa 2011, Berlin

online educa 2011Po raz drugi byłam na targach Online Educa, które towarzyszą konferencji reklamowanej jako największa impreza dotycząca e-learningu na świecie.

Bywalcy imprez targowych, szczególnie dotyczących np. elektroniki, pewnie spadliby z krzeseł ze zdziwienia, bowiem targi mieszczą się w foyer hotelu, którym odbywa się konferencja. Ale że hotel jest duży i foyer także, to mieści się tam całkiem pokaźna liczba stoisk, które można zobaczyć na zdjęciach.

Co w tym roku zwróciło moją uwagę?

Na targi szłam mając dwa cele … zdobycie wiadomości o nowościach na rynku webinarów & Co oraz znalezienie przykładów szkół dla dzieci i młodzieży, które wykorzystują wirtualne pokoje w czasie nauki.

Oczywiście rozglądałam się też za nowościami.

1. Większość firm i organizacji była na targach także w zeszłym roku. Szkoda, że jest taki mały dopływ „świeżej krwi”.

2. O ile dostawcy programów do webinarów (z małym wyjątkiem Blackboarda, który oferuje duuuuużo więcej) unikają Online Educa, to w tym roku nastąpił wysyp firm oferujących rozwiązania do nagrywania wykładów i udostępniania ich na zasadzie Video On Demand. Część z nich jest podłączona z rozwiązaniami typu wirtualny pokój, aby osoby oglądające wykład online mogły komunikować z prowadzącym.

3. Ponieważ chyba na 30 stoiskach pytałam się o interesujący mnie temat pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną w wirtualnych pokojach, to mam wrażenie, że odniosłam sukces. Teraz duża praca przede mną, aby skontaktować się w wszystkim osobami, których dostałam namiary … z USA, Anglii, Finlandii, Austrii …

4. Jedyny „gadżet”, który mnie zainteresował to ReadSpeaker, czyli wtyczka (jest także podobno do WordPressa), która powoduje, że tekst z naszych stron www będzie odczytany także przez lektora (oczywiście jeśli ktoś kliknie przycisk odtwarzania). To rozwiązanie będę testowała już w przyszłym tygodniu, gdyż podobno jest polska wersja lektora.

5. Zaskoczyła mnie duża ilość stoisk … projektów unijnych, które chcą skomercjalizować swoje projekty. Na targach była także polska Fundacja Obserwatorium Zarządzania.

6. Oglądanie kolejnych LMS jakoś zupełnie mnie nie interesowało, a tych była cała masa! Generalnie nie zauważyłam jakiegoś „powiewu” nowości także w innych obszarach produktowych.

Na marginesie – firmy z branży e-learningowej mają OKROPNE materiały reklamowe. Tekst, tekst, tekst, zero obrazków. Dziwna zasada typu opiszemy nasz LMS ale nie pokażemy jak wygląda choć jeden screen.

 

 

7 thoughts on “Wrażenia z targów Online Educa 2011, Berlin

  1. Zdarzyło mi się też być na jednej „konferencji” o e-learningu. Większość prezentacji w ppt była przygotowana na zasadzie pół strony worda na jeden slajd, czcionką ok 12 :-).
    A jakieś rozwiązania mobile learningu albo social learningu dało się zauważyć?

    • Mobile learning – większość dostawców różnej maści oprogramowań miała rozwiązania mobilne. Po prostu widać, że to standard. Nie wiem jednak jak z zastosowaniem. Pewnie więcej można się dowiedzieć na konferencji, na której nie byłam.

      Social learning – myślę, że to taki temat, o którym lepiej się rozmawia na konferencji niż ogląda go na targach, ale widziałam platformy e-learningowe, które oferowały narzędzia do współpracy między uczestnikami i wspierały uczenie się od siebie nawzajem.

      Tak więc odpowiadając na Twoje pytanie – widać taki trend.

  2. Pingback: ReadSpeaker – wtyczka czytająca treść strony www | Webinar, webcast, e-learning

  3. Pingback: Webinary i wideokonferencje na targach Cebit 2012 | Webcomm - just communicate

  4. Pingback: Dokąd jechać na targi i konferencje elearningowe? | Webcomm - just communicate

Skomentuj

