Cisco Webex – test pakietu programów do webinarów, szkoleń i spotkań online, cz. 1

cisco-webex-logo1. Zanim zaczniesz

Cisco Webex to 5 rozwiązań dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników:

  • Meeting Center dostosowany do spotkań online,
  • Event Center – do webinarów o charakterze marketingowym,
  • Training Center – do warsztatów online i webinarów o charakterze szkoleniowym,
  • Support Center – do zdalnego wsparcia użytkowników komputerów,
  • Sales Center – wspierający działania sprzedażowe.

W moim wpisie zajmę się tymi trzema pierwszymi programami. Tu można obejrzeć moje screenasty pokazujące te 3 programy. Dla ułatwienia warto pamiętać, że programem podstawowym jest Webex Meeting Center. Pozostałe to Meeting Center + dodatkowe funkcje. Np. Webinar Center ma rozbudowaną funkcję rejestracji uczestników, by jak najefektywniej wykorzystać te informacje do pozyskania nowych klientów, Training Center jako jedyny ma funkcję testów (nie myl z ankietami), gdzie odpowiedziom można przypisywać punkty oraz ustawiać progi zdawalności. Dużo o różnicach piszę w drugiej części recencji tego pakietu programów (dadano 29.08.2011). 

Webex występuje po angielsku i kilku jeszcze językach (m.in. po rosyjsku), ale nie ma polskiej wersji. Instrukcja obsługi dostępna jest także w tych językach.

Do testów firma udostępnia 14 dniową wersję testową rozwiązania Meeting Center.

Przy pierwszym włączeniu Webexu automatycznie na komputerze zainstaluje Ci się WebEx Meeting Manager, który pozwoli na korzystanie z programu – zarówno jako prowadzący i uczestnik.

Spotkania organizowane na rozwiązaniach Webex można oglądać na IPadzie oraz kilku innych urządzeniach mobilnych(Dodano 29.08.2011 i 20.09.2011)

2. Zakładanie spotkania / webinaru

Po zalogowaniu do panelu administracyjnego należy wybrać jeden z wyżej wymienionych programów (Meeting, Event lub Training) i w lewym menu „Schedule Meeting”. Ukaże się formularz (patrz grafika), który należy wypełnić podając standardowe informacje dotyczące planowanego eventu.

Webex Meeting zakladanie spotkania

W zależności od typu programu formularz ma różne pola i różne funkcje.

Meeting – tu możesz kilkoma kliknięciami założyć spotkanie. Do dyspozycji są także zaawansowane opcje (m.in. przydzielenie uczestnikom różnych uprawnień do korzystania z opcji programu w czasie spotkania, ustalenie sposobu rejestracji na spotkanie, załadowanie prezentacji przed spotkaniem), ale nie trzeba z nich korzystać.

Event – tu między innymi możesz stworzyć dodatkowo formularz zapisów na webinar. Poszczególnym polom formularza i predefiniowanym odpowiedziom (umieszczonym na liście wyboru) można przypisać punkty, pozwalające szybko ocenić, które z kontaktów pozyskanych na webinarze są najwartościowsze. Można także stworzyć ankietę ewaluacyjną i ustawić jak tak, aby po zakończeniu uczestnik był przekierowany np. na Twoją stronę internetową (np. z specjalną ofertą dla uczestnika webinaru).

Training – tu dodatkowo można przygotować wcześniej testy, które uczestnicy będą rozwiązywali w czasie szkolenia. Testy są punktowane, można także ustawiać próg zdawalności. Oczywiście także można ustawiać wszystkie opcje, które dostępne w dwóch pozostałych wersjach.

Zaproszenia i całą resztę korespondencji z uczestnikami można spolszczyć! Nie udało mi się jedynie znaleźć miejsca, w którym można spolszczyć zdanie zapraszające do przetestowania swojego komputera w zakresie współpracy z Webex.

Zaproszenie można tworzyć jako zwykły tekst oraz html – w tym wypadku są 3 szablony do wyboru. Jest także dostęp do kodu html, więc można tworzyć własne kreacje.

Program pozwala na ustawianie i wysyłkę zaproszeń, przypomnień oraz korespondencji po spotkaniu – różnej do osób, które były obecne i które nie dotarły.

Webex Event Center typy korespondencji

Osoba zakładająca spotkanie / webinar może zapraszać nie tylko uczestników ale i prelegentów. Nie znalazłam informacji o ograniczeniu ilości prelegentów.

Można ustalić hasło dostępu do webinaru, co ułatwia organizacje płatnych imprez

Po utworzeniu spotkania / webinaru program przenosi Cię na stronę z podsumowaniem (co, kiedy, jakie funkcje) ustawiłeś. Tak założony webinar i jego parametry można zawsze zmieniać.

Wszystkie ustawienia jakie robisz zakładając spotkanie / webinar można zapisać do szablonu, aby następnym razem maksymalnie skrócić czas pracy.

Czytaj dalej – część druga postu o Webex.

Podobne wpisy:

Test programu Adobe Connect 8
Test programu GoToWebinar
Test programu ClickWebinar
Test programu Spreed cz. 1 oraz cz. 2
Adobe Connect Now – Film z wirtualnego pokoju
Microsoft Lync – Oto mój screencast z Microsoft Lync
Talk Fusion –
 Oto test Talk Fusion 

Reklamy

13 thoughts on “Cisco Webex – test pakietu programów do webinarów, szkoleń i spotkań online, cz. 1

  1. Kiedyś wysyłałem zapytanie ofertowe do Adobe i jeżeli chodzi o liczbę prelegentów to była ograniczona wybraną „taryfą” (przy założeniu, że zdecydujemy się hostować całość a nie instalować na własnych serwerach)

    • Bartek, myślę, że mylisz „hosta” z „prelegentem”. Host to taka osoba, która jest właścicielem konta, może zakładać, organizować webinary ale i prowadzić, jeśli jest taka potrzeba. A prelegent, to osoba, która ma uprawnienia do prowadzenia webinaru (czyli np. może przesuwać slajdy i dawać i zabierać uczestnikom głos).

      Rzeczywiście takie firmy jak Cisco i Adobe sprzedają licencje w chmurze w zależności od pojemności wirtualnego pokoju oraz liczby hostów, czyli osób, które te wirtualne pokoje mogą zakładać. Założenie jest takie (i słusznie moim zdaniem), że pracownicy wewnętrz firmy nie przekazują sobie hasła dostępu do panelu administarcyjnego, lecz każdy ma swoje.

  2. Pingback: Cisco Webex cz. 2 recenzji Meeting, Event i Training Center | Webinar, webcast, e-learning

  3. Pingback: ClickWebinar i ClickMeeting nowy, pełny opis możliwości programu | Webinar, webcast, e-learning

  4. Pingback: Adobe Connect 8 – mój test kolejnego programu do webinariów (cz.1) | Webinar, webcast, e-learning

  5. Pingback: Test działania Talk Fusion | Webinar, webcast, e-learning

  6. Pingback: Cz. 2 – Spreed 5.6 – testy programu do webinarów i spotkań online | Webinar, webcast, e-learning

  7. Pingback: Spreed 5.6 – testy programu do webinarów i spotkań online – cz. 1 | Webinar, webcast, e-learning

  8. Pingback: Zipcast, czyli SlideShare dodaje program do webinarów | Webinar, webcast, e-learning

  9. Pingback: GoToWebinar – czy to rzeczywiście Mercedes wśród programów do webinarów? | Webinar, webcast, e-learning

  10. Pingback: Adobe Connect 8 – cz. 2 mojej recenzji | Webinar, webcast, e-learning

  11. Pingback: Woooow, Google Hangouts i wtyczka Conceptboard | Webinar, webcast, e-learning

  12. Odświeżę temat. Zabrakło wg. mnie komentarza co do wymagań softwareowych tej aplikacji. Otóż jak się okazuje bardzo wielu użytkowników nie ma aktualnej wersji lub nie ma wcale zainstalowanej Javy. Dla wielu z nich instalacja javy tuż przed spotkaniem jest nie do przejścia. W związku z tym aplikacja niestety okazała się bezużyteczna.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s